Een vrouw waarvan werd gedacht dat ze hersendood was, vertelt over het angstaanjagende moment waarop ze doktoren haar familie om toestemming vroegen om haar van de beademing af te halen. Dat meldt The Mirror.

De 40-jarige Jenny Bone had een zeldzame vorm van een zeldzame zenuwaandoening die bekend staat als het Guillain-Barré syndroom. Het zorgde ervoor dat ze verlamd raakte. Hoewel Jenny bewusteloos leek, kon ze alles horen wat er aan haar bed werd besproken.

Ze hoorde de dokter aan haar man John (58) vragen of hij ermee instemde dat ze haar leven zouden beëindigen. “Wat zijn de wensen van je vrouw als het aankomt op in leven gehouden worden door apparatuur?” vroeg hij hem. Ze was maar wat opgelucht toen haar man erop stond dat Jenny meer tijd kreeg en in een kunstmatige coma zou worden gehouden.

Dankzij die beslissing is ze inmiddels volledig hersteld. Onlangs nam ze zelfs deel aan een sponsorloop van 5 kilometer. “Ik was eerlijk gezegd heel verbaasd dat mijn man niet instemde met het voorstel van de dokter. We hebben wel eens gesproken over wat we zouden doen als zoiets zou gebeuren en ik zei hem toen dat ik dan graag van de apparatuur afgehaald zou willen worden”, zo vertelt ze.

Lees verder op metronieuws.nl

Doortje Briedé-Bultman