Een Amerikaanse vrouw heeft haar vrienden en familie op bijzondere wijze weten te verrassen. De 25-jarige Liza Heaton kreeg de diagnose kanker en wilde haar dierbaren nog één keer ontmoeten. Vrienden en familie rekenden op een barbecue, maar eenmaal ter plekke bleek het om de bruiloft van Liza te gaan.

Heaton kreeg een week geleden voor de tweede keer in haar leven de diagnose kanker. Drie jaar geleden leed ze ook al aan de ziekte, die ze toen wist te verslaan. Nu was de ziekte teruggekeerd en gaven de artsen haar minder dan een maand te leven. Om nog een keer met haar familie en vrienden samen te zijn, nodigde ze hen uit voor een barbecue. Toen iedereen gearriveerd was bleek het niet om een barbecue te gaan, maar trad Liza in het huwelijk met haar vriend Wyat.

In slechts twee dagen regelden Wyatt en Liza hun huwelijk. Meer dan honderd gasten waren aanwezig “Veel mensen waren van ver gekomen, van alle regio's uit mijn leven”, aldus Liza. En ondanks de omstandigheden zat de sfeer er goed in. “Ik wilde dat die dag rond mijn huwelijk zou draaien, niet rond kanker”, vertelt de bruid. 

Liza had de dag van haar leven, zo zegt haar vader. Normaal staat de vrouw maximaal 30 minuten per dag, maar op haar bruiloft danste ze acht uur lang, vertelt haar man:“Ik was bezorgd, maar haar vader zei ‘Nee, ze beleeft de tijd van haar leven.’”

Lees verder op ad.nl

Doortje Briedé-Bultman